Oczywiście najważniejszy punkt programu to niezapomniana kampania RPG. Razem z przygotowującą nas do rozgrywki, rozbudowaną fabularnie “sesją” 0 rozegramy osiem czterogodzinnych sesji w 4-6 osobowych drużynach. Nasze kampanie odbywają się w wybranych przez uczestników systemach, a Mistrzowie Gry co roku przyjeżdżają z prawdziwymi nowościami! Jeśli jest taka potrzeba można rozbić kampanię na dwie krótsze albo ostatnią sesję przeznaczyć na jednostrzał, żeby poznać dodatkowy system – wszystko w Twoich rękach!
LARP (live action role-playing) to gra fabularna pokrewna RPG-om, która też polega na wcielaniu się w role, ale ma w sobie więcej elementów teatru improwizowanego. Często wykorzystywane są stroje, rekwizyty czy specjalnie przygotowane lokacje. Nasz larp obozowy odbywać się będzie w ramach jednego cyklu, co oznacza, że każdy obozowicz otrzyma swoją własną, ekskluzywną postać, której losy będzie odgrywał na więcej niż jednym obozie na który z nami się wybierze!
Podczas obozu nie może zabraknąć także larpa na terenie XVIII wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Rozległy podwórzec i tajemnicze lochy widziały już dziesiątki historii – skomplikowane intrygi dworskie, zmagania magicznych ras w światach fantasy, horrory w klimatach science-fiction, changelingowe mroczne baśnie… Kolejną stworzymy razem!
Podczas obozu zagrasz też gry napisane specjalnie na tę okazję przez naszą kadrę oraz larpy z festiwali, konkursów larpowych, konwentów i krajowych oraz zagranicznych antologii. Niektóre historie będą straszne, inne śmieszne bądź smutne, ale z pewnością wszystkie pełne emocji.
Zaczniemy od porządnego nauczenia podstaw, czyli czego i jak używać, żeby nie tylko osiągnąć super efekty, ale też nie zrobić sobie ani innym krzywdy. W dalszej części warsztatów zdradzimy parę charakteryzatorskich sztuczek, takich jak prosty sposób na elfie uszy, oczy jak z horroru lub wyjątkowo realistyczne blizny. Okazji do praktykowania zdobytych umiejętności na pewno nie zabraknie.
Pochylimy się również nad tym, czego nie zapewni nam sama charakteryzacja! Chcecie wiedzieć jak zrobić jakiś element własnego stroju? A może planujecie własną grę i macie pomysł na scenografię, ale nie wiecie jak ją wykonać? Tego wszystkiego dowiecie się na naszych warsztatach, na którym doświadczona larpowa kadra pokaże Wam, jak zrobić coś, z pozornie niczego.
Gry fabularne to temat, którego nie da się wyczerpać. Od porad typu „jak przygotować się do sesji” albo „jak radzić sobie z kłótniami w drużynie”, przez przedstawienie nowości rpgowego rynku wydawniczego i najciekawszych larpów dla młodzieży po najnowsze zajawki kadry – z pewnością będzie o czym posłuchać i porozmawiać. Mamy nadzieję, że wiele dowiemy się też od Was!
Czym byłby obóz bez odrobiny zdrowej rywalizacji? Mamy dla Ciebie:
Pojedynki na słowa. Znaczące spojrzenia. Zaskakujące puenty. Teatralne gesty. Odgrywanie postaci nigdy nie było tak emocjonujące! Podczas konkursu chętni obozowicze próbują swoich sił w odgrywaniu postaci w wymyślonych przez kadrę scenkach, komediowych oraz na poważnie. Spodziewaj się (na pewno) spazmów ze śmiechu i (miejmy nadzieję) momentów prawdziwego wzruszenia i zadumy.
Konkurs ten, zwany w skrócie „kMGkiem”, angażuje wszystkich uczestników obozu. Ochotnicy przygotowują i prowadzą oceniane przez kadrę sesje według własnego pomysłu, a reszta obozowiczów wciela się w role graczy. Czyli dodatkowe sesje dla wszystkich, cenny feedback dla odważnych młodych Mistrzów Gry i wieczna chwała dla zwycięzcy! Warto pamiętać, że wygrana w kMGku bywa przepustką do obozowej kadry…
Bitwa o tytuł Mistrza Opisu to nie przelewki. Jeśli nie przerażają cię wyzwania i twardzi przeciwnicy będziesz mieć szansę sprawdzić swoje siły w trudnej sztuce improwizowania opisów pod muzykę. Dodatkowy bonus to poznanie mnóstwa nowych utworów, które świetnie nadadzą się do wykorzystania podczas sesji!
Na otwartej przez cały dzień Battlowni czekają stoły gotowe do rozegrania bitwy. Warhammer Fantasy Battle? WH40K? Age of Sigmar? A może coś mniejszego, jak Kill Team? Jeśli masz własną armię, koniecznie zabierz ją ze sobą – znajdzie się czas i miejsce, żeby sprawdzić się z innymi na polu walki.
Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Jeśli lubisz magiczne karteczki nie zapomnij swojej talii – wśród obozowiczów na pewno znajdziesz chętnych na epicki pojedynek!
Jedni lubią grać w Small World, inni w Neuroshima Hex czy Potwory w Tokio, jeszcze inni w Bang! albo Pędzące Żółwie…W naszym Games Roomie jest ponad 100 planszówek i karcianek o różnej dynamice oraz stopniu trudności, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie.
Aktywność fizyczna wzmaga kreatywność na sesjach! Tłumaczymy wszystko od podstaw i mamy łuki o różnej sile naciągu, więc każdy znajdzie coś dla siebie – a skuteczne szukanie zgubionych strzał podobno daje przerzuty w testach na spostrzegawczość!
Błyskotliwe cięcia i zastawy z mistrzostwem wykonywane przez naszych bohaterów… są trudne do powtórzenia w rzeczywistości, ale się postaramy. Będziemy używać bezpiecznej broni Go-Now i masek szermierczych, a przy odpowiednio wysokim poziomie entuzjazmu może nawet zorganizujemy obozowy turniej?
Jugger umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.
Kto z nas nie chciałby upiec własnych lembasów lub spróbować magicznych przysmaków rodem z Harrego Pottera? Zaskoczymy obozowiczów przepisami na coś fantastycznego – w obu znaczeniach!
Warto czasem oderwać się od kostek, map i figurek, dlatego wybierzemy się na co najmniej jedną pieszą wycieczkę po okolicy – odetchniemy świeżym powietrzem, rozprostujemy nogi i ruszymy zwiedzić uzdrowiskowe miasteczko, w którym od kilku sezonów nie mogliśmy zawitać – Duszniki-Zdrój.
To nieodłączna część każdego obozu – czas na rozmowy, wymianę wrażeń i dzielenie się tymi wszystkimi epickimi opowieściami z sesji. No i integrację z innymi naszymi obozami z okolicy!
3 posiłki dziennie + podwieczorek. Pierwszy posiłek – ciepła kolacja, ostatni – obiad + suchy prowiant na drogę powrotną.