Letnia Akademia Dawnego Fechtunku

Informacje

Cena: 1799 zł

Terminy: T2 7-19.07.2018 (13 dni)

Zakwaterowanie: O.W. Mieszko

Wiek uczestników: 13-20 lat

Zarezerwuj miejsce!

Letnia Akademia Dawnego Fechtunku

Informacje

Cena: 1799 zł

Terminy: T2 7-19.07.2018 (13 dni)

Zakwaterowanie: O.W. Mieszko

Wiek uczestników: 13-20 lat

Zarezerwuj miejsce!

Program Letniej Akademii Dawnego Fechtunku

Wciel się w rolę średniowiecznego wojownika – podczas treningów szermierczych prowadzonych przez instruktorów Młodzieżowego Klubu Szermierki Dawnej „Szampierz” i Akademii Szermierzy oraz wspólnych wypraw w świat średniowiecza. Epoka, która do dziś porywa wyobraźnię, stanie się bliższa, żywsza, namacalna. Dodatkowo, wyobraźnię będzie można rozwijać podczas sesji RPG poprowadzonych przez doświadczonych Mistrzów Gry.

  • Warsztaty szermierki

Nasz kurs szermierki składa się z szeregu zajęć połączonych w spójną całość. Treningi, przeważnie dwa dziennie, będą prowadzone z użyciem bezpiecznej broni ćwiczebnej marki Go-Now® i mają pokazać uczestnikom przekrój przez średniowieczną szermierkę europejską. Poznamy główne zasady rządzące tą sztuką walki, solidnie przećwiczymy podstawowe umiejętności oraz nauczymy się działań bardziej widowiskowych, możliwych do wykorzystania zarówno w walce, jak i podczas pokazów lub inscenizacji. Warsztaty poprowadzą instruktorzy z Młodzieżowego Klubu Szermierki Dawnej „Szampierz” oraz Akademii Szermierzy.

  • Fechtschule!

Dawni szermierze trenowali nie tylko z myślą o walce na śmierć i życie, ale również po to, aby brać udział w rywalizacji sportowej – tzw. Fechtschule. Takie turnieje gromadziły nie tylko zastępy wojowników, ale także tłumy widzów oraz licznych możnych, którzy uświetniali zmagania i fundowali nagrody dla najbieglejszych zawodników. Na naszym obozie rozegrane zostanie takie Fechtschule wzorowane na swoich historycznych pierwowzorach. Będą mogli w nim wziąć udział wszyscy uczestnicy obozu szermierczego, a wezwania do rywalizacji trafią również do innych obozów, aby przyciągnąć najlepsze młode miecze w Kotlinie Kłodzkiej i zapewnić wszystkim mnóstwo emocji.

  • Sesje RPG

Kampania złożona z czterech czterogodzinnych sesji w 3–5 osobowych drużynach w jednym z ponad 30 możliwych systemów. Na samym początku obozu Mistrzowie Gry zaproponują kilka światów, w których można przeżyć prawdziwie rycerskie przygody. Idealną propozycją wydaje się chociażby Pendragon, system bazowany na opowieściach arturiańskich, z całym splendorem i magią, jaka charakteryzowała średniowieczne eposy rycerskie. Z bardziej znanych systemów można wymienić Warhammera, gdzie w Starym Świecie, targanym konfliktami i bezustannie narażonym na atak Chaosu, trudno jest utrzymać wiarę w rycerskie ideały. A mimo to, nawet w najmroczniejszych czasach, młodzi rycerze z Bretonii wciąż wyruszają na poszukiwania Świętego Graala.

Multum systemów do wyboru!

Warhammer, Dungeons & Dragons, Dark Heresy, Neuroshima, Cyberpunk, Wolsung, Zew Cthulhu, Świat Mroku i nowy Świat Mroku (w tym: Wilkołak, Wampir, Changeling, Hunter, Geist, Innocent), Legenda Pięciu Kręgów, Honor i Krew, 7th Sea, Earthdawn, Shadowrun, Dzikie Pola, Dead Lands, Monastyr, Poza Czasem, Savage Worlds, Witch Hunter, Pirates, Star Wars RPG, Rogue Trader, Crystalicum, Star Craft RPG, LoTR RPG, Midnight i inne.

  • Gra terenowa s srebrnogórskiej twierdzy

Podczas obozu nie może zabraknąć także rozgrywki na terenie XVIII-wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Rozległy podwórzec i tajemnicze lochy widziały już dziesiątki historii – kolejną stworzymy razem.

Warsztaty szermiercze dadzą nam pojęcie o umiejętności walki bronią białą, sesje RPG rozbudzą wyobraźnię, a zajęcia warsztatowe wyposażą w wiedzę historyczną. Wszystkie te umiejętności połączymy podczas  tematycznej gry terenowej w malowniczej scenerii.

  • Prelekcje

Podczas prelekcji postaramy się obalić parę mitów na temat średniowiecza, zastępując je – niekiedy bardzo zaskakującą – prawdą historyczną. Poruszymy między innymi takie tematy jak:

  • Średniowiecze a przemoc – mówimy średniowiecze, a myślimy: wojny, oblężenia, pojedynki, zwady. Czy ta epoka rzeczywiście była aż tak naznaczona przemocą? Co różniło ją w tym względzie od naszych czasów? Te pytania staną się pretekstem do wspólnej interaktywnej wyprawy w głąb średniowiecznego świata.
  • W średniowiecznym sądzie – chociaż zbrojne ramię i mocna zbroja stanowiły ważny argument w dawnych sporach, to jednak majestat prawa również miał swoją siłę. Podczas tych zajęć uczestnicy będą mogli zasmakować niepowtarzalnego klimatu średniowiecznego sądownictwa, w którym splątały się ludzka małość, wartość przysięgi, potęga zwyczaju oraz wiara w opatrzność i ślepą sprawiedliwość.
  • Gry i zabawy średniowiecza – dzisiaj popularną zabawą jest wcielanie się w dawnych wojowników, czy to w formie gier komputerowych lub RPG, czy w ramach inscenizacji i rekonstrukcji historycznych. Jednak w kogo dla relaksu wcielali się dawni wojownicy? Czy pojęcie “zabawy” w ogóle znajdowało się w ich słowniku? Te zajęcia odpowiedzą na te pytania w zajmujący i aktywny sposób.
  • Dawne wierzenia i co z nich zostało – intuicyjnie czujemy, że wiele z wyobrażeń zakorzenionych w naszej kulturze korzeniami sięga średniowiecza lub jeszcze głębiej. Do jakiego stopnia intuicja ta jest trafna będzie można dowiedzieć się podczas interaktywnych zajęć, na których zagoszczą stwory rodem wprost ze średniowiecznej gawędy.
  • Games Room

Dixit, SmallWorlds, Osadnicy z Catanu, Pandemic, Bang!, Szogun… Wymieniać można by długo, bo do wykorzystania mamy kilkadziesiąt gier o różnej dynamice i stopniu trudności.

  • Rozgrywki „Magic: the Gathering”

Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Nie zapomnijcie swoich talii!

  • Battlownia

Na Battlowni czekać na Was będą stoły gotowe do rozegrania bitwy. Jeśli macie swoje armie, weźcie je ze sobą – znajdzie się czas i miejsce, żeby sprawdzić się z innymi na polu walki.

  • Postapokaliptyczny sport jugger

Jugger, inspirowany kultowym filmem postapokaliptycznym „Krew bohaterów”, umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.

  • Łucznictwo

Niemal w każdej grze fabularnej mamy do czynienia z łucznikami – czy to drużynowe sokole oko, czy bezwzględna gwardia śmiertelnego wroga, zawsze przewinie się kilka celnych strzał. Warto więc poznać tajemnice, kryjące się za tą szlachetną dyscypliną.

  • Wycieczka piesza

Owocny trening wymaga nie tylko determinacji, ale również świeżości i urozmaicenia, dlatego wybierzemy się na pieszą wycieczkę do malowniczego miasteczka Duszniki Zdrój. Chętnym umożliwimy zwiedzenie Muzeum Papiernictwa oraz wzięcie udziału w warsztatach tworzenia papieru czerpanego.

  • Ogniska z gitarą

To nieodłączna część każdego obozu – czas na poznawanie nowych ludzi, rozmowy, wymianę wrażeń i snucie rozmaitych historii.

Przykładowy dzień Obozowicza

Dzień I:
  • po śniadaniu – warsztaty fechtunku dawnego z użyciem broni bezpiecznej
  • po obiedzie: prelekcja na temat gier i zabaw średniowiecza oraz nauka łucznictwa
  • po kolacji: projekcja filmu Królestwo Niebieskie wraz z omówieniem – dyskusja o faktach i mitach na temat średniowiecza w popkulturze
Dzień II:
  • po śniadaniu: warsztaty fechtunku dawnego z użyciem broni bezpiecznej
  • po obiedzie: Fechtschule – sportowa rywalizacja w rycerskim duchu
  • po kolacji: sesja RPG – emocjonujące przygody w świecie arturiańskich legend
Dzień III:
  • po śniadaniu: wycieczka z przewodnikiem szlakami Gór Bystrzyckich – świeże powietrze i piękne widoki
  • po obiedzie: warsztaty fechtunku dawnego z użyciem broni bezpiecznej
  • po kolacji: Games Room – radosna rywalizacja nad planszami i z kartami w rękach

Jesteś tu po raz pierwszy? RPGi, LARPy i karcianki to dla Ciebie czarna magia?

Dowiedz się więcej

o tym czym zajmujemy się na naszych wyjazdach!