Letnia Akademia Dawnego Fechtunku

Intensywne treningi szermiercze prowadzone przez instruktora Młodzieżowego Klubu Szermierki Dawnej „Szampierz” i Akademii Szermierzy oraz rozwijająca wyobraźnię mini-kampania RPG w średniowiecznym klimacie.

Informacje

Cena:
Terminy: T3 18-30.07.2019
Zakwaterowanie: O.W. Mieszko
Wiek uczestników: 13-20 lat

Zarezerwuj miejsce!

Letnia Akademia Dawnego Fechtunku

Intensywne treningi szermiercze prowadzone przez instruktora Młodzieżowego Klubu Szermierki Dawnej „Szampierz” i Akademii Szermierzy oraz rozwijająca wyobraźnię mini-kampania RPG w średniowiecznym klimacie.

Informacje

Cena:
Terminy: T3 18-30.07.2019
Zakwaterowanie: O.W. Mieszko
Wiek uczestników: 13-20 lat

Zarezerwuj miejsce!

Program obozu

WARSZTATY SZERMIERKI

Nasz kurs szermierki składa się z szeregu zajęć połączonych w spójną całość. Treningi, przeważnie dwa dziennie, będą prowadzone z użyciem bezpiecznej broni ćwiczebnej marki Go-Now® i mają pokazać uczestnikom przekrój przez średniowieczną szermierkę europejską. Poznamy główne zasady rządzące tą sztuką walki, solidnie przećwiczymy podstawowe umiejętności oraz nauczymy się działań bardziej widowiskowych, możliwych do wykorzystania zarówno w walce, jak i podczas pokazów lub inscenizacji. Warsztaty poprowadzą instruktorzy z Młodzieżowego Klubu Szermierki Dawnej „Szampierz” oraz Akademii Szermierzy.

FECHTSCHULE

Dawni szermierze trenowali nie tylko z myślą o walce na śmierć i życie, ale również po to, aby brać udział w rywalizacji sportowej – tzw. Fechtschule. Takie turnieje gromadziły nie tylko zastępy wojowników, ale także tłumy widzów oraz licznych możnych, którzy uświetniali zmagania i fundowali nagrody dla najbieglejszych zawodników. Na naszym obozie rozegrane zostanie takie Fechtschule wzorowane na swoich historycznych pierwowzorach. Będą mogli w nim wziąć udział wszyscy uczestnicy obozu szermierczego, a wezwania do rywalizacji trafią również do innych obozów, aby przyciągnąć najlepsze młode miecze w Kotlinie Kłodzkiej i zapewnić wszystkim mnóstwo emocji.
RAKAL19_P02
RAKAL19_P03

SESJE RPG

Wprowadzenie do świata gier fabularnych i niezapomniana kampania RPG. Samo granie (nie licząc przygotowań, sesji 0, tłumaczenia mechaniki, tworzenia postaci, dyskusji, feedbacków i całej niezbędnej otoczki) to cztery czterogodzinnych sesje w 3–5 osobowych drużynach w wybranym przez graczy systemie – powiązanym z tematyką obozu albo niekoniecznie. Decyzja należy do Ciebie!

GRA TERENOWA W SREBRNOGÓRSKIEJ TWIERDZY

Gra terenowa typu larp, która odbędzie na terenie XVIII wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Warsztaty szermiercze dadzą nam pojęcie o umiejętności walki bronią białą, sesje RPG rozbudzą wyobraźnię, a zajęcia warsztatowe wyposażą w wiedzę historyczną. Wszystkie te umiejętności połączymy podczas tematycznej gry terenowej w malowniczej scenerii.
RAKAL19_P04

PRELEKCJE

Podczas prelekcji postaramy się obalić parę mitów na temat średniowiecza, zastępując je – niekiedy bardzo zaskakującą – prawdą historyczną. Przykładowo poruszymy takie tematy jak:
RAKAL19_P05
Średniowiecze a przemoc

Mówimy średniowiecze, a myślimy: wojny, oblężenia, pojedynki, zwady. Czy ta epoka rzeczywiście była aż tak naznaczona przemocą? Co różniło ją w tym względzie od naszych czasów? Te pytania staną się pretekstem do wspólnej interaktywnej wyprawy w głąb średniowiecznego świata.

W średniowiecznym sądzie

Chociaż zbrojne ramię i mocna zbroja stanowiły ważny argument w dawnych sporach, to jednak majestat prawa również miał swoją siłę. Podczas tych zajęć uczestnicy będą mogli zasmakować niepowtarzalnego klimatu średniowiecznego sądownictwa, w którym splątały się ludzka małość, wartość przysięgi, potęga zwyczaju oraz wiara w opatrzność i ślepą sprawiedliwość.

Gry i zabawy średniowiecza

Dzisiaj popularną zabawą jest wcielanie się w dawnych wojowników, czy to w formie gier komputerowych lub RPG, czy w ramach inscenizacji i rekonstrukcji historycznych. Jednak w kogo dla relaksu wcielali się dawni wojownicy? Czy pojęcie “zabawy” w ogóle znajdowało się w ich słowniku?

Dawne wierzenia i co z nich zostało

Intuicyjnie czujemy, że wiele z wyobrażeń zakorzenionych w naszej kulturze korzeniami sięga średniowiecza lub jeszcze głębiej. Do jakiego stopnia intuicja ta jest trafna będzie można dowiedzieć się podczas interaktywnych zajęć, na których zagoszczą stwory rodem wprost ze średniowiecznej gawędy.

BATTLOWNIA

Na otwartej przez cały dzień Battlowni czekają stoły gotowe do rozegrania bitwy. Warhammer Fantasy Battle? WH40K? Age of Sigmar? A może coś mniejszego, jak Kill Team? Jeśli masz własną armię, koniecznie zabierz ją ze sobą – znajdzie się czas i miejsce, żeby sprawdzić się z innymi na polu walki.
RAKAL19_P06
RAKAL19_P07

MAGIC: THE GATHERING

Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Jeśli lubisz magiczne karteczki nie zapomnij swojej talii – wśród obozowiczów na pewno znajdziesz chętnych na epicki pojedynek!

GAMES ROOM

Jedni lubią grać w Small World, inni w Neuroshima Hex czy Potwory w Tokio, jeszcze inni w Bang! albo Pędzące Żółwie…W naszym Games Roomie jest ponad 100 planszówek i karcianek o różnej dynamice oraz stopniu trudności, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie.
RAKAL19_P08

JUGGER

Jugger umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.
RAKAL19_P10
RAKAL19_P09

ŁUCZNICTWO

Aktywność fizyczna wzmaga kreatywność na sesjach! Tłumaczymy wszystko od podstaw i mamy łuki o różnej sile naciągu, więc każdy znajdzie coś dla siebie – a skuteczne szukanie zgubionych strzał podobno daje przerzuty w testach na spostrzegawczość!
RAKAL19_P11

FANTASTYCZNE WARSZTATY KULINARNE

Kto z nas nie chciałby upiec własnych lembasów lub spróbować magicznych przysmaków rodem z Harrego Pottera? Zaskoczymy obozowiczów przepisami na coś fantastycznego – w obu znaczeniach!

WYCIECZKA PIESZA

Warto czasem oderwać się od kostek, map i figurek, dlatego wybierzemy się na pieszą wycieczkę do malowniczego miasteczka Duszniki Zdrój. Chętnym umożliwimy zwiedzenie Muzeum Papiernictwa oraz wzięcie udziału w warsztatach tworzenia papieru czerpanego – a także zdobycie cennych itemów w sklepie i upolowanie pizzy.
RAKAL19_P12
RAKAL19_P13

OGNISKO Z GITARĄ

To nieodłączna część każdego obozu – czas na rozmowy, wymianę wrażeń i dzielenie się tymi wszystkimi epickimi opowieściami z sesji. No i integrację z innymi obozami z okolicy!

WARSZTATY SZERMIERKI

Nasz kurs szermierki składa się z szeregu zajęć połączonych w spójną całość. Treningi, przeważnie dwa dziennie, będą prowadzone z użyciem bezpiecznej broni ćwiczebnej marki Go-Now® i mają pokazać uczestnikom przekrój przez średniowieczną szermierkę europejską. Poznamy główne zasady rządzące tą sztuką walki, solidnie przećwiczymy podstawowe umiejętności oraz nauczymy się działań bardziej widowiskowych, możliwych do wykorzystania zarówno w walce, jak i podczas pokazów lub inscenizacji. Warsztaty poprowadzą instruktorzy z Młodzieżowego Klubu Szermierki Dawnej „Szampierz” oraz Akademii Szermierzy.
RAKAL19_P02

FECHTSCHULE

Dawni szermierze trenowali nie tylko z myślą o walce na śmierć i życie, ale również po to, aby brać udział w rywalizacji sportowej – tzw. Fechtschule. Takie turnieje gromadziły nie tylko zastępy wojowników, ale także tłumy widzów oraz licznych możnych, którzy uświetniali zmagania i fundowali nagrody dla najbieglejszych zawodników. Na naszym obozie rozegrane zostanie takie Fechtschule wzorowane na swoich historycznych pierwowzorach. Będą mogli w nim wziąć udział wszyscy uczestnicy obozu szermierczego, a wezwania do rywalizacji trafią również do innych obozów, aby przyciągnąć najlepsze młode miecze w Kotlinie Kłodzkiej i zapewnić wszystkim mnóstwo emocji.
RAKAL19_P03

SESJE RPG

Wprowadzenie do świata gier fabularnych i niezapomniana kampania RPG. Samo granie (nie licząc przygotowań, sesji 0, tłumaczenia mechaniki, tworzenia postaci, dyskusji, feedbacków i całej niezbędnej otoczki) to cztery czterogodzinnych sesje w 3–5 osobowych drużynach w wybranym przez graczy systemie – powiązanym z tematyką obozu albo niekoniecznie. Decyzja należy do Ciebie!
RAKAL19_P04

GRA TERENOWA W SREBRNOGÓRSKIEJ TWIERDZY

Gra terenowa typu larp, która odbędzie na terenie XVIII wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Warsztaty szermiercze dadzą nam pojęcie o umiejętności walki bronią białą, sesje RPG rozbudzą wyobraźnię, a zajęcia warsztatowe wyposażą w wiedzę historyczną. Wszystkie te umiejętności połączymy podczas tematycznej gry terenowej w malowniczej scenerii.
RAKAL19_P05

PRELEKCJE

Podczas prelekcji postaramy się obalić parę mitów na temat średniowiecza, zastępując je – niekiedy bardzo zaskakującą – prawdą historyczną. Przykładowo poruszymy takie tematy jak:
Średniowiecze a przemoc

Mówimy średniowiecze, a myślimy: wojny, oblężenia, pojedynki, zwady. Czy ta epoka rzeczywiście była aż tak naznaczona przemocą? Co różniło ją w tym względzie od naszych czasów? Te pytania staną się pretekstem do wspólnej interaktywnej wyprawy w głąb średniowiecznego świata.

W średniowiecznym sądzie

Chociaż zbrojne ramię i mocna zbroja stanowiły ważny argument w dawnych sporach, to jednak majestat prawa również miał swoją siłę. Podczas tych zajęć uczestnicy będą mogli zasmakować niepowtarzalnego klimatu średniowiecznego sądownictwa, w którym splątały się ludzka małość, wartość przysięgi, potęga zwyczaju oraz wiara w opatrzność i ślepą sprawiedliwość.

Gry i zabawy średniowiecza

Dzisiaj popularną zabawą jest wcielanie się w dawnych wojowników, czy to w formie gier komputerowych lub RPG, czy w ramach inscenizacji i rekonstrukcji historycznych. Jednak w kogo dla relaksu wcielali się dawni wojownicy? Czy pojęcie “zabawy” w ogóle znajdowało się w ich słowniku?

Dawne wierzenia i co z nich zostało

Intuicyjnie czujemy, że wiele z wyobrażeń zakorzenionych w naszej kulturze korzeniami sięga średniowiecza lub jeszcze głębiej. Do jakiego stopnia intuicja ta jest trafna będzie można dowiedzieć się podczas interaktywnych zajęć, na których zagoszczą stwory rodem wprost ze średniowiecznej gawędy.

RAKAL19_P06

BATTLOWNIA

Na otwartej przez cały dzień Battlowni czekają stoły gotowe do rozegrania bitwy. Warhammer Fantasy Battle? WH40K? Age of Sigmar? A może coś mniejszego, jak Kill Team? Jeśli masz własną armię, koniecznie zabierz ją ze sobą – znajdzie się czas i miejsce, żeby sprawdzić się z innymi na polu walki.
RAKAL19_P07

MAGIC: THE GATHERING

Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Jeśli lubisz magiczne karteczki nie zapomnij swojej talii – wśród obozowiczów na pewno znajdziesz chętnych na epicki pojedynek!
RAKAL19_P08

GAMES ROOM

Jedni lubią grać w Small World, inni w Neuroshima Hex czy Potwory w Tokio, jeszcze inni w Bang! albo Pędzące Żółwie…W naszym Games Roomie jest ponad 100 planszówek i karcianek o różnej dynamice oraz stopniu trudności, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie.
RAKAL19_P09

ŁUCZNICTWO

Aktywność fizyczna wzmaga kreatywność na sesjach! Tłumaczymy wszystko od podstaw i mamy łuki o różnej sile naciągu, więc każdy znajdzie coś dla siebie – a skuteczne szukanie zgubionych strzał podobno daje przerzuty w testach na spostrzegawczość!
RAKAL19_P10

JUGGER

Jugger umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.
RAKAL19_P11

FANTASTYCZNE WARSZTATY KULINARNE

Kto z nas nie chciałby upiec własnych lembasów lub spróbować magicznych przysmaków rodem z Harrego Pottera? Zaskoczymy obozowiczów przepisami na coś fantastycznego – w obu znaczeniach!
RAKAL19_P12

WYCIECZKA PIESZA

Warto czasem oderwać się od kostek, map i figurek, dlatego wybierzemy się na pieszą wycieczkę do malowniczego miasteczka Duszniki Zdrój. Chętnym umożliwimy zwiedzenie Muzeum Papiernictwa oraz wzięcie udziału w warsztatach tworzenia papieru czerpanego – a także zdobycie cennych itemów w sklepie i upolowanie pizzy.
RAKAL19_P13

OGNISKO Z GITARĄ

To nieodłączna część każdego obozu – czas na rozmowy, wymianę wrażeń i dzielenie się tymi wszystkimi epickimi opowieściami z sesji. No i integrację z innymi obozami z okolicy!

Co jeszcze się dzieje?