Program studenckiego Obozu RPG

Propozycja dla doświadczonych graczy, którzy potrzebują dużej dawki intensywnego rpgowania. Tu nie ma ostrego podziału na kadrę i uczestników – są tylko bardziej i mniej doświadczeni rpgowcy, którzy chcą wymieniać się między sobą swoimi pomysłami i zajawkami. Towarzystwo ludzi, którzy mają tę samą pasję, jest zawsze inspirujące – zwłaszcza jeśli ta pasja opiera się na kreatywności, otwartości i wyobraźni.

Wymienione poniżej punkty programu to nasze propozycje – ale ostateczny kształt wyjazdu w całości zależy od demokratycznej decyzji uczestników.

  • Sesje RPG

Na wyjeździe rozegramy siedem czterogodzinnych sesji w dowolnie wybranym systemie. Może będzie to jedna długa kampania, może dwie krótsze albo seria jednostrzałów. Może Mistrzowie Gry będą się między sobą zmieniać, a może gracze przechodzić z jednej drużyny do drugiej. Decyzja należy do Was.

  • Multum systemów do wyboru!

Warhammer, Dungeons & Dragons, Dark Heresy, Neuroshima, Cyberpunk, Wolsung, Zew Cthulhu, Świat Mroku i nowy Świat Mroku (w tym: Wilkołak, Wampir, Changeling, Hunter, Geist, Innocent), Legenda Pięciu Kręgów, Honor i Krew, 7th Sea, Earthdawn, Shadowrun, Dzikie Pola, Dead Lands, Monastyr, Poza Czasem, Savage Worlds, Witch Hunter, Pirates, Star Wars RPG, Rogue Trader, Crystalicum, Star Craft RPG, LoTR RPG, Midnight i inne.

  • Warsztaty

Wspólne tworzenie scenariusza, który można wykorzystać do różnych settingów, warsztaty szybkiego tworzenia interesujących NPCów, improwizowanie opisów pod muzykę, wybory, które wzbudzą emocje graczy, fabuła nieliniowa – przećwiczymy te elementy konstruowania przygody i prowadzenia, które Was najbardziej interesują.

  • Panele dyskusyjne

Gdzie kończy się „władza” Mistrza Gry? Jak prowadzić kampanię w estetyce gore? Kto jest odpowiedzialny za dramatyzm na sesji? Jakich trudności przysparza rozgrywanie wątków miłosnych? Jak i po co wprowadzać trudne tematy do RPGów? Czy sesja powinna przełamywać tabu? Mistrzowie Gry – których często znacie od lat i niejedną kampanię z nimi rozegraliście – podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

  • Konkurs Mistrza Gry

To obóz dla starych wyjadaczy – więc spodziewamy się dużej frekwencji i wysokiego poziomu. Któregoś dnia to Wy z masą pomysłów w głowie usiądziecie przed laptopem, włączycie muzykę i zaczniecie słowami: „siedzicie w karczmie”. Albo lepiej jakimiś bardziej oryginalnymi, jeśli chcecie wygrać ten konkurs 😉

Ważnym elementem będzie oczywiście szczegółowy feedback od kadry, który pozwoli lepiej dopracować sesje w przyszłości. Kto wie? Może jeśli starczy czasu będziecie mieli okazję poprawić swoje błędy prowadząc jeszcze jedną sesję konkursową podczas wyjazdu?

  • LARP

W ekipie samych doświadczonych graczy można będzie poszaleć. Zaproponujemy Wam coś wymagającego pod względem klimatu i formy. Przygotowując się do larpa porozmawiamy o roli imersji i sposobach „wchodzenia w postać”, o rozgrywaniu swoich wątków pod innych graczy, o dynamice i dramatyzmie, słowem o wszystkim tym, co sprawia, że rozgrywka tworzy spójną całość, którą potem wspomina się przez lata.

  • Projekcje

Obejrzymy parę pozycji, które zapłodnią Waszą RPGową wyobraźnię. I nie koniec na tym – każdy film spróbujemy przeanalizować pod kątem wykorzystania na sesji. Które postacie to gotowi NPCeci? Jak podobny wątek fabularny wykorzystać w zupełnie innym settingu? Do czego można wykorzystać ten soundtrack? Czy takie zakończenie zadziałałoby podczas gry?

Na wyjeździe nie zabraknie też typowo obozowych atrakcji

  • Games Room

Dixit, SmallWorlds, Osadnicy z Catanu, Pandemic, Bang!, Szogun… Wymieniać można by długo, bo do wykorzystania mamy kilkadziesiąt gier o różnej dynamice i stopniu trudności.

  • Rozgrywki „Magic: the Gathering”

Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Nie zapomnijcie swoich talii!

  • Łucznictwo

Niemal w każdej grze fabularnej mamy do czynienia z łucznikami – czy to drużynowe sokole oko, czy bezwzględna gwardia śmiertelnego wroga, zawsze przewinie się kilka celnych strzał. Warto więc poznać tajemnice, kryjące się za tą szlachetną dyscypliną.

  • Fechtunek

Błyskotliwe cięcia i zastawy z mistrzostwem wykonywane przez Waszych bohaterów na ścieżkach i bezdrożach światów RPG to nie to samo, co prawdziwa szermierka. Możecie zdobyć o niej pojęcie w walce otulinowcami, spreparowaną, miękką bronią, którą nie da się zrobić nikomu krzywdy.

  • Postapokaliptyczny sport jugger

Jugger, inspirowany kultowym filmem postapokaliptycznym „Krew bohaterów”, umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.

  • Ognisko

Któregoś pogodnego wieczora, zgodnie z obozową tradycją, siądziemy przy ogniu, żeby porozmawiać o życiu, śmierci i RPGach (głównie RPGach).