Młodzieżowy Obóz RPG – W cieniu kultury japońskiej

13-20 lat

1769 zł

T4 7-19.08.2017

O.W. Mieszko

Zarezerwuj miejsce!

Program młodzieżowego Obozu RPG – W cieniu kultury japońskiej

Myślisz, że Japonia jest daleko? Błąd! Na tym obozie zabierzemy Cię w podróż po Japonii – dzięki Twojej własnej wyobraźni i staraniom doświadczonych Mistrzów Gry, a także poprzez szereg warsztatów i treningów. Spróbujemy swoich sił w sztuce kaligrafii, poznamy podstawy kenjutsu, nauczymy się układać haiku i usiądziemy wspólnie nad czarką matchi podczas spotkania herbacianego na rozłożonej wśród traw macie. Słowem, spędzimy dwa tygodnie tak blisko Japonii, jak to tylko możliwe.

  • Sesje RPG

Kampania złożona z ośmiu czterogodzinnych sesji w 3–5 osobowych drużynach w jednym z ponad 30 możliwych systemów. Na samym początku obozu Mistrzowie Gry zaproponują też parę światów, w których można przeżyć przygody w mniej lub bardziej japońskim klimacie. Przede wszystkim Legendę Pięciu Kręgów, system fantasy wzorowany na feudalnej Japonii z czasów samurajów, gdzie niebaczne słowo może kosztować życie oraz Honor i Krew – system oparty na konfliktach ery Sengoku, który przenosi odpowiedzialność gracza z jednego bohatera na cały klan. Zresztą japońskie elementy można znaleźć prawie wszędzie: w Zewie Cthulhu badacze mitów mogą odkrywać nieznane im dotąd bóstwa, oparte na japońskiej mitologii, w Wampirze postaci snuć będą intrygi wśród swych japońskich braci, a Shadowrun i Cyberpunk pozwolą na mrożące krew w żyłach akcje w ogromnych, świetlistych metropoliach, takich jak Tokyo czy Yokohama.

  • Multum systemów do wyboru!

Warhammer, Dungeons & Dragons, Dark Heresy, Neuroshima, Cyberpunk, Wolsung, Zew Cthulhu, Świat Mroku i nowy Świat Mroku (w tym: Wilkołak, Wampir, Changeling, Hunter, Geist, Innocent), Legenda Pięciu Kręgów, Honor i Krew, 7th Sea, Earthdawn, Shadowrun, Dzikie Pola, Dead Lands, Monastyr, Poza Czasem, Savage Worlds, Witch Hunter, Pirates, Star Wars RPG, Rogue Trader, Crystalicum, Star Craft RPG, LoTR RPG, Midnight i inne.

  • LARP L5K

LARP to sposób na rozegranie przygody „na żywo”. Klimatyczne elementy stroju – kimona, hakamy, haori i inne dodatki – pozwolą graczom wczuć się w rokugański klimat. Czasem jeden sekret wyszeptany zza wachlarza może zmienić losy cesarstwa!

  • LARP w srebrnogórskiej twierdzy

Podczas obozu nie może zabraknąć także rozgrywki na terenie XVIII wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Rozległy podwórzec i tajemnicze lochy widziały już dziesiątki historii – skomplikowane intrygi dworskie, zmagania magicznych ras w światach fantasy, horrory w klimatach science-fiction, changelingowe mroczne baśnie… Kolejną stworzymy razem.

  • Warsztaty kaligrafii japońskiej

Shodō, czyli Droga Kaligrafii, była w dawnej Japonii jedną z najwyżej cenionych sztuk pięknych. Wy też spróbujecie swych sił w tej specyficznej walce. Wiele kartek pokryje się czarnymi plamami i wiele rąk zmęczy się od ściskania pędzla, zanim powstanie coś, co warto zabrać ze sobą do domu. Imię Twojej postaci? Hasło kojarzące się z rozgrywaną właśnie kampanią? Wiersz? Możliwości są nieskończone. Najlepszą pracę każdy uczestnik warsztatów będzie mógł oprawić w formie zwoju.

  • Poezja japońska

Każdy miłośnik Japonii słyszał o haiku. Nie każdy wie, że na pozór prosty wierszyk ma znacznie więcej zasad niż liczba sylab w wersie. Warto dowiedzieć się co tak naprawdę starzy mistrzowie próbowali zamknąć w tej ulotnej formie. Wcale nie dlatego, że nie ma lepszego sposobu na wysępienie paru dodatkowych pedeków niż dobrze wpasowane w klimat kampanii haiku zaprezentowane w odpowiednio dramatycznym momencie sesji…

  • Droga herbaty

Mówi się, że Droga Herbaty jest esencją japońskiej kultury. Podczas obozu członek Warszawskiego Stowarzyszenia Drogi Herbaty Sunshinkai poprowadzi warsztaty, podczas których będzie można skosztować zarówno niepowtarzalnej atmosfery spotkania herbacianego, jak i samej matchi – zielonej sproszkowanej herbaty. Usiądziemy na macie rozłożonej wśród traw lub na drewnianej werandzie z widokiem na góry, by przed sesją zapomnieć przez chwilę o troskach doczesnego świata – jak samuraje przed nadchodzącą bitwą.

  • Kurs origami

Weź do ręki małą, kwadratową kartkę papieru. Wyobraź sobie kształt. Zmień rzeczywistość zgodnie ze swoją myślą. Tak właśnie działa origami, sztuka wyobraźni. Bez użycia nożyczek czy kleju z dwuwymiarowego arkusza powstaje trójwymiarowe cudeńko, które zachwyca prostotą i pomysłowością. Podczas warsztatów nie tylko nauczymy się paru wzorów, ale i zastanowimy się, jak można je ciekawie wykorzystać podczas sesji bądź larpów.

  • Prelekcje o Japonii

Japońska kultura jest piękna i różnorodna – a także często niezrozumiała. Dlaczego samuraje nosili przy sobie dwa miecze? Jak to właściwie było z tymi ninja? Skąd wziął się zakaz spożywania mięsa? Po co mnisi podtruwali się toksycznymi wywarami z drzewa lakowego? Dlaczego w teatrze kabuki role kobiece grają tylko mężczyźni? Czy to prawda, że kawałek ceramiki często kosztuje więcej niż nowy samochód? Prelekcje i pokazy zdjęć prosto z Japonii rozwieją wasze wątpliwości.

  • Projekcje filmów japońskich

Kino to skarbnica inspiracji, dlatego w wolnych chwilach obejrzymy najważniejsze produkcje filmowe w klimatach japońskich, które wpłynęły na obraz tej kultury na całym świecie. Akira Kurosawa, Masaki Kobayashi, Takeshi Kitano i Hiyao Miyazaki – a na deser może Samurai Champloo? Wybierzemy dla was coś, czego jeszcze nie widzieliście.

  • Kenjutsu

Kenjutsu, tradycyjna japońska szkoła walki mieczem, sięgająca rodowodem średniowiecza i stanowiąca punkt wyjścia dla współczesnego kendo, pozwoli na moment poczuć się bohaterem heroicznej, samurajskiej opowieści. Obozowicze będą mieli okazję nauczyć się podstaw walki japońskim mieczem i spróbować swoich sił w pojedynkach na otulinowce, bezpieczną broń chroniącą przed kontuzjami.

  • Łucznictwo

W dawnej Japonii umiejętność celnego posłania strzały prosto w cel, czy to z ziemi czy z końskiego grzbietu, była uważana za niezbędną dla każdego wojownika. Warto więc poznać tajemnice, kryjące się za tą szlachetną dyscypliną.

  • Postapokaliptyczny sport jugger

Jugger, inspirowany kultowym filmem postapokaliptycznym „Krew bohaterów”, umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.

  • Gry japońskie

Go, mahjong czy hanafuda? Nasi specjaliści od gier japońskich pokażą, w co się grało w dawnej Japonii. Ale nie uciekamy też od współczesności – w wolnej chwili dobrze jest przechytrzyć wrogich samurajów w Rice Wars albo zawalczyć o swoja prowincję w Shogunie, Senjim albo Samuraju.

  • Games Room

Dixit, SmallWorlds, Osadnicy z Catanu, Pandemic, Bang!, Szogun… Wymieniać można by długo, bo do wykorzystania mamy kilkadziesiąt gier o różnej dynamice i stopniu trudności.

  • Konkursy
Turniej Gracza

Turniej Gracza zawsze przysparza wielu emocji: od lawin śmiechu po refleksję i zadumę. Jeśli czujesz w sobie duszę , wykaż się w odgrywaniu scenek i zgarnij nagrodę.

Turniej Mistrza Gry

Wielu z Was to nie tylko gracze, ale i Mistrzowie. Stań w szranki, poprowadź sesję i zaskocz nas! Wygrana w Turieju Mistrza Gry bywa przepustką do obozowej kadry.

Wielka Improwizacja

Bitwa o tytuł Mistrza Opisu to nie przelewki. Jeśli nie przerażają cię wyzwania i twardzi przeciwnicy, sprawdź swoje siły w trudnej sztuce improwizowania opisów pod muzykę.

  • Fantastyczne warsztaty kulinarne – NOWOŚĆ NA OBOZACH!

Kto z nas nie chciałby skosztować własnoręcznie przygotowanych orientalnych przysmaków? Podczas warsztatów nauczymy się przepisu na wybrane japońskie danie. Czy będą to ryżowe kulki onigiri? Aromatyczna zupa miso? Przygotowany od podstaw udon? Słodkie kuleczki mochi? Zarumienione na złoto dorayaki? Przekonacie się na miejscu!

  • Wycieczka piesza

Warto czasem oderwać się od kostek, map i figurek, dlatego wybierzemy się na pieszą wycieczkę do malowniczego miasteczka Duszniki Zdrój. Chętnym umożliwimy zwiedzenie Muzeum Papiernictwa oraz wzięcie udziału w warsztatach tworzenia papieru czerpanego.

  • Wycieczka fakultatywna – Ogród Japoński

Jeśli zbierze się wystarczająca ilość chętnych, wybierzemy się autokarem do Ogrodu Japońskiego w Jarkowie. Kaskady i strumienie, stawy, w których pływają kolorowe karpie koi, kamienne latarenki i orientalna roślinność pozwolą nam poczuć się przez chwilę jak na znacznie dalszej wycieczce.

  • Ogniska z gitarą

To nieodłączna część każdego obozu – czas na poznawanie nowych ludzi, rozmowy, wymianę wrażeń i snucie rozmaitych historii.

Przykładowy dzień Obozowicza

Dzień I:
  • po śniadaniu: warsztaty kaligrafii japońskiej

  • po obiedzie: cztery godziny sesji w wybranym systemie, np. Legenda Pięciu Kręgów: samurajski honor i obowiązek w pogmatwanym świecie intryg i subtelnych zależności

  • po kolacji: projekcja, klasyka gatunku – Siedmiu Samurajów w reżyserii Akiry Kurosawy

Dzień II:
  • po śniadaniu: cztery godziny sesji w wybranym systemie, np. Cyberpunk: wszechpotężne korporacje w zaułkach futurystycznego Tokio

  • po obiedzie: kenjutsu – trochę ruchu na świeżym powietrzu i tajniki japońskiej szermierki

  • po kolacji: gry japońskie – radosna rywalizacja nad planszą do go albo z kartami hanafudy w ręce

Dzień III:
  • po śniadaniu: wycieczka z przewodnikiem szlakami Gór Bystrzyckich – świeże powietrze i piękne widoki

  • po obiedzie: uciekający makaron, czyli prelekcja o ciekawostkach związanych z japońską kuchnią

  • po kolacji: cztery godziny sesji w wybranym systemie, np. Honor i Krew: życie jednego samuraja jest niczym wobec pomyślności całego Klanu

Jesteś tu po raz pierwszy? RPGi, LARPy i karcianki to dla Ciebie czarna magia?

Dowiedz się więcej

o tym czym zajmujemy się na naszych wyjazdach!