Program młodzieżowego Obozu RPG

Gratka dla prawdziwych wielbicieli gier fabularnych – obóz całkowicie nastawiony na teorię i praktykę RPG. Poza kampanią poprowadzoną przez doświadczonych Mistrzów Gry, w tym zdobywców Pucharu Mistrza Mistrzów, dochodzą warsztaty, prelekcje, konkursy, słowem – gwaratujemy wielostronne i inspirujące podejście do RPGów.

  • Sesje RPG

Kampania złożona z ośmiu czterogodzinnych sesji w 3–5 osobowych drużynach w jednym z ponad 30 możliwych systemów. Na samym początku obozu Mistrzowie Gry opowiedzą o nich graczom, żeby ułatwić wybór, a jeśli chcecie poznać kilka Wasz MG zamiast jednej długiej kampanii poprowadzi parę krótszych w różnych konwencjach. Od kilku lat współpracujemy z tymi samymi osobami, chociaż każdego roku nasze szeregi zasila kilku nowych MG i instruktorów. Są profesjonalni, zaangażowani i pełni pasji, a co najważniejsze: wspaniale się dogadujecie. I w te wakacje spotkacie się z wypróbowaną „Starą Gwardią”!

  • Multum systemów do wyboru!

Warhammer, Dungeons & Dragons, Dark Heresy, Neuroshima, Cyberpunk, Wolsung, Zew Cthulhu, Świat Mroku i nowy Świat Mroku (w tym: Wilkołak, Wampir, Changeling, Hunter, Geist, Innocent), Legenda Pięciu Kręgów, Honor i Krew, 7th Sea, Earthdawn, Shadowrun, Dzikie Pola, Dead Lands, Monastyr, Poza Czasem, Savage Worlds, Witch Hunter, Pirates, Star Wars RPG, Rogue Trader, Crystalicum, Star Craft RPG, LoTR RPG, Midnight i inne.

  • Warsztaty

RPGi od kuchni. Nauczycie się, skąd czerpać pomysły, jak konstruować sesje, jak grać i prowadzić: wszystko w praktyce. Będziemy konstruować scenariusze przygód, uczyć się budowania opisów i improwizacji na sesji, działać za pomocą gry aktorskiej i muzyki. Przygotujcie się na ćwiczenia z kreatywności i gimnastykę wyobraźni.

  • Prelekcje

Gry fabularne i ogromne obszary kultury, z których czerpią to temat, którego nie da się wyczerpać. Jak przygotować się do sesji i rozwiązać problemy w drużynie? Na czym polegają gry Indie? Które filmy i książki były inspirowane grami RPG? Odpowiedzi na prelekcjach. Mamy nadzieję, że wiele nauczymy się też od Was!

  • Konkursy
Turniej Gracza

Turniej Gracza zawsze przysparza wielu emocji: od lawin śmiechu po refleksję i zadumę. Jeśli czujesz w sobie duszę , wykaż się w odgrywaniu scenek i zgarnij nagrodę.

Turniej Mistrza Gry

Wielu z Was to nie tylko gracze, ale i Mistrzowie. Stań w szranki, poprowadź sesję i zaskocz nas! Wygrana w Turieju Mistrza Gry bywa przepustką do obozowej kadry.

Wielka Improwizacja

Bitwa o tytuł Mistrza Opisu to nie przelewki. Jeśli nie przerażają cię wyzwania i twardzi przeciwnicy, sprawdź swoje siły w trudnej sztuce improwizowania opisów pod muzykę.

  • LARP na terenie obozu

LARP to sposób na rozegranie przygody „na żywo” – w scenerii odpowiadającej realiom świata gry, często z użyciem stylizowanych kostiumów i dekoracji. Tereny otaczające nasz ośrodek wydają się być stworzone do tego rodzaju rozrywki – z czego skrzętnie skorzystamy i postaramy się jak co roku czymś Was zaskoczyć.

  • LARP w srebrnogórskiej twierdzy

Podczas obozu nie może zabraknąć także rozgrywki na terenie XVIII wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Rozległy podwórzec i tajemnicze lochy widziały już dziesiątki historii – skomplikowane intrygi dworskie, zmagania magicznych ras w światach fantasy, horrory w klimatach science-fiction, changelingowe mroczne baśnie… Kolejną stworzymy razem.

  • Projekcje

Kino pozwala nadać kształt niesamowitym pomysłom – jest pełne obrazów i scen, pozwalających lepiej wyobrazić sobie rzeczy dziejące się na sesji. To również skarbnica inspiracji: wciągających fabuł, malowniczych bohaterów i miejsc, trików i zwrotów akcji. Można z niej czerpać bez końca!

  • Games Room

Dixit, SmallWorlds, Osadnicy z Catanu, Pandemic, Bang!, Szogun… Wymieniać można by długo, bo do wykorzystania mamy kilkadziesiąt gier o różnej dynamice i stopniu trudności.

  • Rozgrywki „Magic: the Gathering”

Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Nie zapomnijcie swoich talii!

  • Battlownia

Na Battlowni czekać na Was będą stoły gotowe do rozegrania bitwy. Jeśli macie swoje armie, weźcie je ze sobą – znajdzie się czas i miejsce, żeby sprawdzić się z innymi na polu walki.

  • Łucznictwo

Niemal w każdej grze fabularnej mamy do czynienia z łucznikami – czy to drużynowe sokole oko, czy bezwzględna gwardia śmiertelnego wroga, zawsze przewinie się kilka celnych strzał. Warto więc poznać tajemnice, kryjące się za tą szlachetną dyscypliną.

  • Fechtunek

Błyskotliwe cięcia i zastawy z mistrzostwem wykonywane przez Waszych bohaterów na ścieżkach i bezdrożach światów RPG to nie to samo, co prawdziwa szermierka. Możecie zdobyć o niej pojęcie w walce otulinowcami, spreparowaną, miękką bronią, którą nie da się zrobić nikomu krzywdy.

  • Postapokaliptyczny sport jugger

Jugger, inspirowany kultowym filmem postapokaliptycznym „Krew bohaterów”, umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.

  • Fantastyczne warsztaty kulinarne – NOWOŚĆ NA OBOZACH!

Kto z nas nie chciałby upiec własnych lembasów lub spróbować smakołyków, które skusiły Edmunda Pevensie do zdradzenia własnej rodziny? Zaskoczymy obozowiczów przepisami na coś fantastycznego – w obu znaczeniach!

  • Wycieczka piesza

Warto czasem oderwać się od kostek, map i figurek, dlatego wybierzemy się na pieszą wycieczkę do malowniczego miasteczka Duszniki Zdrój. Chętnym umożliwimy zwiedzenie Muzeum Papiernictwa oraz wzięcie udziału w warsztatach tworzenia papieru czerpanego.

  • Ogniska z gitarą

To nieodłączna część każdego obozu – czas na poznawanie nowych ludzi, rozmowy, wymianę wrażeń i snucie rozmaitych historii.

Przykładowy dzień Obozowicza

Dzień I:
  • po śniadaniu – warsztaty dobierania muzyki pod sceny
  • po obiedzie: cztery godziny sesji w wybranym systemie, np. Warhammer: zmagania z Chaosem w lasach i miastach szarych od deszczu
  • po kolacji: projekcja, klasyka cyberpunku – Ghost In the Shell
Dzień II:
  • po śniadaniu: cztery godziny sesji w wybranym systemie – np. Legenda Pięciu Kręgów: samurajski honor i obowiązek w pogmatwanym świecie intryg i subtelnych zależności
  • po obiedzie: fechtunek – trochę ruchu na świeżym powietrzu i tajniki szermierki
  • po kolacji: Games Room – radosna rywalizacja nad planszami i z kartami w rękach
Dzień III:
  • po śniadaniu: wycieczka z przewodnikiem szlakami Gór Bystrzyckich – świeże powietrze i piękne widoki
  • po obiedzie: prelekcja na temat prowadzenia scen akcji w systemach przyszłościowych
  • po kolacji: cztery godziny sesji w wybranym systemie: np. Neuroshima: przemierzanie niebezpiecznych bezdroży zrujnowanych Stanów Zjednoczonych

Jesteś tu po raz pierwszy? RPGi, LARPy i karcianki to dla Ciebie czarna magia?

Dowiedz się więcej

o tym czym zajmujemy się na naszych wyjazdach!