Program młodzieżowego Obozu RPG – LARP

Obóz dla wszystkich uwielbiających grać: wcielać się w nowe role, tworzyć niezapomniane sceny, uczestniczyć we wciągających historiach – w wyobraźni i na żywo. Osiem sesji i cztery larpy daje razem trzynaście dni naprawdę intensywnego grania!

  • Sesje RPG

Kampania złożona z ośmiu czterogodzinnych sesji w 3–5 osobowych drużynach w jednym z ponad 30 możliwych systemów. Na samym początku obozu Mistrzowie Gry opowiedzą o nich graczom, żeby ułatwić wybór, a jeśli chcecie poznać kilka Wasz MG zamiast jednej długiej kampanii poprowadzi parę krótszych w różnych konwencjach. Od kilku lat współpracujemy z tymi samymi osobami, chociaż każdego roku nasze szeregi zasila kilku nowych MG i instruktorów. Są profesjonalni, zaangażowani i pełni pasji, a co najważniejsze: wspaniale się dogadujecie. I w te wakacje spotkacie się z wypróbowaną „Starą Gwardią”!

  • Multum systemów do wyboru!

Warhammer, Dungeons & Dragons, Dark Heresy, Neuroshima, Cyberpunk, Wolsung, Zew Cthulhu, Świat Mroku i nowy Świat Mroku (w tym: Wilkołak, Wampir, Changeling, Hunter, Geist, Innocent), Legenda Pięciu Kręgów, Honor i Krew, 7th Sea, Earthdawn, Shadowrun, Dzikie Pola, Dead Lands, Monastyr, Poza Czasem, Savage Worlds, Witch Hunter, Pirates, Star Wars RPG, Rogue Trader, Crystalicum, Star Craft RPG, LoTR RPG, Midnight i inne.

  • LARPy obozowe

Seria minimum trzech jednostrzałów, czyli zamkniętych historii, rozgrywających się w różnych światach i konwencjach. Każdy z LARPów wprowadzi graczy w zupełnie inny świat, będą się różnić także dynamiką i konstrukcją fabuły, żeby dać możliwość stworzenia barwnych, różniących się od siebie ról. Stawiamy na różnorodność i na pewno czymś Was zaskoczymy!

  • LARP w srebrnogórskiej twierdzy

Podczas obozu nie może zabraknąć także rozgrywki na terenie XVIII wiecznej twierdzy w Srebrnej Górze, największej górskiej twierdzy w Europie. Rozległy podwórzec i tajemnicze lochy widziały już dziesiątki historii – skomplikowane intrygi dworskie, zmagania magicznych ras w światach fantasy, horrory w klimatach science-fiction, changelingowe mroczne baśnie… Kolejną stworzymy razem.

  • Warsztaty charakteryzacji

Zdradzimy parę charakteryzatorskich sztuczek, takich jak prosty sposób na elfie uszy, oczy jak z horroru lub wyjątkowo realistyczne blizny. Nie zapomnimy też o ulubionym przez graczy temacie bezpiecznej broni.

  • Prelekcje

Gry fabularne i ogromne obszary kultury, z których czerpią to temat, którego nie da się wyczerpać. Jak przygotować się do sesji i rozwiązać problemy w drużynie? Jakie są bolączki twórcy larpa? Które filmy i książki były inspirowane grami RPG? Odpowiedzi na prelekcjach. Mamy nadzieję, że wiele nauczymy się też od Was!

  • Projekcje

Każdy film to skarbnica inspiracji dla larpowców, ale czy wiesz, że powstają też filmy o samych larpach? Zaprezentujemy Wam wybrane, na przykład polski „Larp” lub kanadyjski „Wild Hunt”. Mamy nadzieję, że projekcje sprowokują ciekawe i inspirujące dyskusje!

  • Łucznictwo

Niemal w każdej grze fabularnej mamy do czynienia z łucznikami – czy to drużynowe sokole oko, czy bezwzględna gwardia śmiertelnego wroga, zawsze przewinie się kilka celnych strzał. Warto więc poznać tajemnice, kryjące się za tą szlachetną dyscypliną.

  • Fechtunek

Błyskotliwe cięcia i zastawy z mistrzostwem wykonywane przez Waszych bohaterów na ścieżkach i bezdrożach światów RPG to nie to samo, co prawdziwa szermierka. Możecie zdobyć o niej pojęcie w walce otulinowcami, spreparowaną, miękką bronią, którą nie da się zrobić nikomu krzywdy.

  • Postapokaliptyczny sport jugger

Jugger, inspirowany kultowym filmem postapokaliptycznym „Krew bohaterów”, umożliwia wykorzystanie umiejętności szermierczych, szybkości i sprytu, stanowiąc ultymatywną odpowiedź na pytanie o idealną rozrywkę ruchową. Tak przynajmniej twierdzą nasi obozowicze.

  • Games Room

Dixit, SmallWorlds, Osadnicy z Catanu, Pandemic, Bang!, Szogun… Wymieniać można by długo, bo do wykorzystania mamy kilkadziesiąt gier o różnej dynamice i stopniu trudności.

  • Rozgrywki „Magic: the Gathering”

Zapraszamy do gry w najstarszą i najpopularniejszą fantastyczną karciankę. Nie zapomnijcie swoich talii!

  • Battlownia

Na Battlowni czekać na Was będą stoły gotowe do rozegrania bitwy. Jeśli macie swoje armie, weźcie je ze sobą – znajdzie się czas i miejsce, żeby sprawdzić się z innymi na polu walki.

  • Konkursy
Turniej Gracza

Turniej Gracza zawsze przysparza wielu emocji: od lawin śmiechu po refleksję i zadumę. Jeśli czujesz w sobie duszę , wykaż się w odgrywaniu scenek i zgarnij nagrodę.

Turniej Mistrza Gry

Wielu z Was to nie tylko gracze, ale i Mistrzowie. Stań w szranki, poprowadź sesję i zaskocz nas! Wygrana w Turieju Mistrza Gry bywa przepustką do obozowej kadry.

Wielka Improwizacja

Bitwa o tytuł Mistrza Opisu to nie przelewki. Jeśli nie przerażają cię wyzwania i twardzi przeciwnicy, sprawdź swoje siły w trudnej sztuce improwizowania opisów pod muzykę.

  • Fantastyczne warsztaty kulinarne – NOWOŚĆ NA OBOZACH!

Kto z nas nie chciałby upiec własnych lembasów lub spróbować smakołyków, które skusiły Edmunda Pevensie do zdradzenia własnej rodziny? Zaskoczymy obozowiczów przepisami na coś fantastycznego – w obu znaczeniach!

  • Wycieczka piesza

Warto czasem oderwać się od kostek, map i figurek, dlatego wybierzemy się na pieszą wycieczkę do malowniczego miasteczka Duszniki Zdrój. Chętnym umożliwimy zwiedzenie Muzeum Papiernictwa oraz wzięcie udziału w warsztatach tworzenia papieru czerpanego.

  • Ogniska z gitarą

To nieodłączna część każdego obozu – czas na poznawanie nowych ludzi, rozmowy, wymianę wrażeń i snucie rozmaitych historii.

Przykładowy dzień Obozowicza

Dzień I:
  • po śniadaniu – warsztaty dobierania muzyki pod sceny

  • po obiedzie: cztery godziny sesji w wybranym systemie, np. Warhammer: zmagania z Chaosem w lasach i miastach szarych od deszczu

  • po kolacji: LARP – wielkie spotkanie Kolegiów Magii: kłótnie i intrygi wiszą w powietrzu

Dzień II:
  • po śniadaniu: cztery godziny sesji w wybranym systemie – np. Legenda Pięciu Kręgów: samurajski honor i obowiązek w pogmatwanym świecie intryg i subtelnych zależności

  • po obiedzie: fechtunek – trochę ruchu na świeżym powietrzu i tajniki szermierki

  • po kolacji: Games Room – radosna rywalizacja nad planszami i z kartami w rękach

Dzień III:
  • po śniadaniu: wycieczka z przewodnikiem szlakami Gór Bystrzyckich – świeże powietrze i piękne widoki

  • po obiedzie: LARP – baza orbitalna zaatakowana przez obcych, podszywających się pod ludzi – komu można zaufać

  • po kolacji: prelekcja na temat nowości w larpowym świecie

Jesteś tu po raz pierwszy? RPGi, LARPy i karcianki to dla Ciebie czarna magia?

Dowiedz się więcej

o tym czym zajmujemy się na naszych wyjazdach!